StarTrekGirl

Alla inlägg under mars 2014

Av Melinda - 30 mars 2014 01:55

Med tanke på att detta är en Häst/Harry Potter blogg så är det väll på tiden att jag lägger ut något om HP! Mitt första inlägg ska handla om hur jag började gilla Harry potter!
Jag var 5-6år och sprang runt i kiosken som den vilda unge jag var ( och är haha ) och tjatade på mamma om att jag ville hyra en film! Till slut fick jag det! Jag valde då Harry Potter och Hemligheternas kammare,
Jag såg den om och om igen tills vi var tvugna att lämmna tillbaka den!
Och sen så köpte mamma dom filmerna som hade hunnit komma ut till mig! 1-4an. Och så såg jag dom hur många gånger som hälst!
När jag var 7 fick jag lära mig läsa, medans alla andra satt och läste näsduks tunna böcker så satt jag och läste Harry potter böcker på 400sidor! Haha det tog ju sin lilla tid men skam den som ger sig ;) när jag var 9 hade jag läst ut alla Harry Potter böckerna!
Jag har inte hunnit vara i London än :( men hoppas att jag snart ska kunna åka till warner bros studios:The making of Harry Potter :)

Min favorit film: Harry Potter and the order of the phonixe.
Och min favorit bok är:Harry Potter and the deathly hallows

Mitt elevhem ( inan jag glömde lösenordet ) var Slytherin :) så mitt elevhem är Slytherin!
Min top 10 karaktär lista är:
1. Draco Malfoy
2. Severus Snape
3. Remus Lupin
4. Harry Potter
5. Luna lovegood
6. Hermione Granger
7. Lily Potter
8. Fred And George Weasley ( gillar dom lika mycket )
9. Sirius Black
10. Dobby

Och mina 3 favorit citat från filmen är:
1. After all this time? Always.

2. The thing we lose have a way of coming back to us in the end.

3. I solemnly swear that im up to no good.

Och om jag skulle gå på Hogwarts så skulle D.A.D.A och trolldryckskonst, Skötsel och Vård av Magiska Djur, vara mina favorit ämnen!
Så nu vet ni lite om mig ;)

Böckerna på engelska

Böckerna på svenska

Filmerna

Av Melinda - 29 mars 2014 23:31

Startade dagen klockan 07.00, åt frukost, cyklade sedan till stallet för att göra Pimpa fin för att sko bakhovarna! När jag skulle träns
( hovslagarens stall är 500m från vårt så jag red dit ) så slet sig pimpa i gången, men jag fångade henne ret snabbt, men då skulle hon inte ha betet i munen och bet envist igen tänderna -.-' till slut kom vi fram till hovslagaren.. 10.10 ( skulle vara där 10.00 ) så blev hon skod, sen red jag hem henne och släppte ut henne till Gustur. Sedan bar det i väg till city gross, då köpte jag 1kg banan häst godis till P & G och en stor stor burk med banan godis och larkris häst godis till Hovslagaren. Och en ny grimma till Gustur :) Gul med reflexer på! Sen red jag en långrunda på Gustur, full galopp över ängen!
Tillbaka till stallet och släppte ut Gustur och åkte sedan hem för att äta grillad korv! Tillbaka till stalket igen och mocka/bytta vatten/ta in hästarna och fodra! Hem igen klockan 21.30
Och nu tittar jag på Harry Potter and Prisoner of Azkaban :)

Av Melinda - 28 mars 2014 22:30

I dag blev det uteritt med Gustur :) och i går hoppade jag Pimpa <3
Både hoppningen och uteritten på Gustur gick super <3 Gustur gick som ett ånglock på ängen <3

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Melinda - 22 mars 2014 22:26

Ridit 2 hästar i dag, pimpa hade häst pms... Gustur galopperade så jädrans snabbt i dag på ängen! Sjukt kul! Gick så snabbt att jag trode vi blev jagade av något :'D, sen blev jag fotad i dag oxå :) ps. Lägger upp video när Pimpa dampar snart!

Av Melinda - 18 mars 2014 08:51

Sa ju att jag skulle göra en hiss/diss
Följande produkter hittar ni på http://www.ponnypop.se/ och http://www.hooks.se/

Älskar neon grimman <3

Rosa är inte fint, och fy vad ful beige grimma!

Gillar inte bruna täcken, även om dom är bra på hösten

Att dom ens har gjort dom där blå/oranga!

Av Melinda - 17 mars 2014 11:17

Halva skoldagen har gått nu :)
Det har flyttigt på bra, har börjat skriva på en Novell som jag kommer lägga upp här kanske, men det lär dröja tills jag lägger ut den för har precis börjat! Ska rida i kväll igen, fast bara på Gustur för tror Pimpa skulle skos på bakbenen, dom har lagt ut nytt grus på mina ridvägar så hon haltar på bakovarna ? ( hon har skor fram )

Av Melinda - 16 mars 2014 23:06

Har varit i stallet i dag och ridit Gustur och pimpa :P super kul, har inte ridit gustur på flera veckor så jag hade glömt hur rolig han var att rida! Haha.
Desutom var det första gången jag red ut på honom oxå :) ska kanske göra Hiss/Diss på saker i morgon :D

Detta är Gustur :)
23årig Islandshäst, men pigg som en 3 åring! Haha

Av Melinda - 16 mars 2014 15:01

På väg till stallet nu för att rida 2 hästar :) kommer bilder i kväll!

Vackra Gustur <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards