StarTrekGirl

Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Harry Potter :D

Av Melinda - 30 mars 2014 01:55

Med tanke på att detta är en Häst/Harry Potter blogg så är det väll på tiden att jag lägger ut något om HP! Mitt första inlägg ska handla om hur jag började gilla Harry potter!
Jag var 5-6år och sprang runt i kiosken som den vilda unge jag var ( och är haha ) och tjatade på mamma om att jag ville hyra en film! Till slut fick jag det! Jag valde då Harry Potter och Hemligheternas kammare,
Jag såg den om och om igen tills vi var tvugna att lämmna tillbaka den!
Och sen så köpte mamma dom filmerna som hade hunnit komma ut till mig! 1-4an. Och så såg jag dom hur många gånger som hälst!
När jag var 7 fick jag lära mig läsa, medans alla andra satt och läste näsduks tunna böcker så satt jag och läste Harry potter böcker på 400sidor! Haha det tog ju sin lilla tid men skam den som ger sig ;) när jag var 9 hade jag läst ut alla Harry Potter böckerna!
Jag har inte hunnit vara i London än :( men hoppas att jag snart ska kunna åka till warner bros studios:The making of Harry Potter :)

Min favorit film: Harry Potter and the order of the phonixe.
Och min favorit bok är:Harry Potter and the deathly hallows

Mitt elevhem ( inan jag glömde lösenordet ) var Slytherin :) så mitt elevhem är Slytherin!
Min top 10 karaktär lista är:
1. Draco Malfoy
2. Severus Snape
3. Remus Lupin
4. Harry Potter
5. Luna lovegood
6. Hermione Granger
7. Lily Potter
8. Fred And George Weasley ( gillar dom lika mycket )
9. Sirius Black
10. Dobby

Och mina 3 favorit citat från filmen är:
1. After all this time? Always.

2. The thing we lose have a way of coming back to us in the end.

3. I solemnly swear that im up to no good.

Och om jag skulle gå på Hogwarts så skulle D.A.D.A och trolldryckskonst, Skötsel och Vård av Magiska Djur, vara mina favorit ämnen!
Så nu vet ni lite om mig ;)

Böckerna på engelska

Böckerna på svenska

Filmerna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 9 april 2015 15:26


Sorry '_' nu har jag inte skrivit på länge igen... Men nu ska jag skärpa mig ( vadå 100 gången jag skriver det :'D ) Aja! Jag har kommit i gång i ridningen med Pimpa :) det går jätte bra och hon behövde en pause! Här om dagen så red jag ut ( p...

Av Melinda - 2 mars 2015 09:09


Hej, länge sedan jag skrev! Men för att snabbt gå igenom det som hänt :) samt vissa ändringar som kommer ske på bloggen! Vi kan börja med varför jag inte bloggat: jag har helt enkelt inte havt lust, :) så enkelt är det! Lite grejor som hänt: Var på...

Av Melinda - 13 oktober 2014 10:46


Hästar jag rider, r Rider bara pimpa!

Av Melinda - 11 oktober 2014 09:41


Dressyr bild

Av Melinda - 8 oktober 2014 09:12


Dag 1: hoppbild

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards